یرمآز قدم به قدم باشماست.
بوی بد کفش

کفش‌های بدبو می‌توانند شما را در موقعیت‌های نامناسب قرار دهند و در مکان‌های عمومی باعث شرمساری بزرگی شوند. دلایل متعددی وجود دارد که باعث می‌شود کفش‌ها شروع به بوییدن کنند، از جمله باکتری‌ها و تجمع عرق، تهویه ضعیف و پوشیدن مکرر یک جفت کفش. چگونگی از بین بردن بوی بد کفش و پا بصورت طبیعی و سریع از مواردی است که بیشتر افراد نیازمند دانستن آن می باشند.

 با این حال، چندین تکنیک آسان وجود دارد که می توانید برای خلاص شدن از شر کفش های بدبو و تمیز نگه داشتن آنها استفاده کنید. در این مقاله به چند روش موثر برای از بین بردن بوی بد کفش می پردازیم.

خرید کفش پاشنه بلند مجلسی شیک زنانه

علت بوی بد کفش

اگر علت بوی بد کفش را بدانیم راحت تر آن را برطرف خواهیم کرد. علت بوی بد کفش تعریق پاها، رطوبت بالا و خیس بودن داخل کفش که در طی آن سبب رشد باکتری ها و قارچ های بد بو و ایجاد بوی بد کفش می شود. کمبود هوا در کفش هم یکی از دلایل ایجاد بوی بد می باشد. کفش‌هایی که تهویه مناسبی ندارند و هوا به داخل نمی‌رود مستعد ایجاد بوی بد می باشند.

کفش پاشنه بلند بچه گانه برای عروسی

از بین بردن بوی بد کفش و پا بصورت طبیعی و سریع

1-کفش های خود را تمیز و خشک کنید.

تمیز کردن کفش یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن بوی بد کفش است. می توانید کفش های خود را با استفاده از یک پارچه مرطوب یا اسفنج آغشته به آب صابون ملایم تمیز کنید. پس از تمیز کردن، قبل از پوشیدن مجدد کفش‌ها، اجازه دهید کاملاً در هوا خشک شوند. از قرار دادن آنها در فضای بسته خودداری کنید، که باعث مهار گردش هوا و طولانی شدن زمان خشک شدن می شود.

تمیز کردن کفش

کفش اسپرت زنانه شیک

2- از جوش شیرین استفاده کنید.

جوش شیرین به دلیل توانایی خود در جذب بوهای نامطبوع شناخته شده است. برای استفاده از این روش، جوش شیرین را داخل کفش هایتان بپاشید و بگذارید یک شب بماند. صبح، پودر را تکان دهید و پس از برداشتن باقیمانده جوش شیرین، کفش های خود را بپوشید. این روش برای از بین بردن بو بد کفش مفید است. این روند را هر چند وقت یکبار لازم است که تکرار کنید تا نتایج را ببینید.

جوش شیرین

صندل زنانه مجلسی

3-استفاده از پیاز برای از بین بردن بوی بد کفش

جهت استفاده از پیاز برای از بین بردن بوی بد کفش، پیاز را خرد کنید و درون کفش هایتان بریزید و چند ساعت داخل آن باقی بماند. پیاز بوهای نامطبوع را جذب می کند و برای این کار بسیار مناسب می باشد.

پیاز

خرید کفش کالج مردانه لاکچری

4- از سرکه استفاده کنید.

سرکه یک ضدعفونی کننده عالی است که می تواند به حذف باکتری هایی که باعث بوی بد کفش می شوند کمک کند. برای استفاده از این روش، مقدار مساوی سرکه و آب را در یک بطری اسپری مخلوط کنید. مخلوط را داخل کفش خود اسپری کنید و بگذارید در هوا خشک شود. این تکنیک در از بین بردن باکتری های موجود در کفش مفید است.

استفاده از سرکه برای از بین بردن بوی بد کفش غیر چرمی توصیه می شود اما برای کفش های چرمی مناسب نمی باشد زیرا سرکه می تواند به چرم آسیب بزند و سبب تغییر رنگ آن شود.

سرکه

جدید ترین کفش کالج زنانه

5- پوست مرکبات

مقداری پوست مرکبات مانند لیمو و پرتقال داخل کفش هایتان بگذارید و اجازه دهید چندساعت، از شب تا صبح بماند تا از تاثیر آن شگفت زده شوید.

پوست مرکبات

6- نمک

ریختن مقداری نمک داخل کفش ها هم باکتری ها را از بین می برد و هم رطوبت داخل کفش را جذب کرده و از این طریق می تواند جهت از بین بردن بوی بد کفش بصورت طبیعی و سریع به شما کمک کند.

نمک

7-فریز کردن کفش ها

جهت فریز کردن کفش ها را درون یک کیسه پلاستیکی زیپ دار قرار دهید و بعد آن را داخل فریزر بگذارید. طی 8 الی 12 ساعت باکتری های بد بو بر اثر انجماد کشته می شوند.

بعد از خارج کردن کفش ها از فریزر اجازه دهید یخ آن آب و سپس کفش کاملا خشک شود و بعد از آن استفاده نمایید.

فریزکردن کفش

کفش پاشنه کوتاه مجلسی زنانه

8-قرار دادن زغال درون کفش ها

قرار دادن زغال درون کفش ها از راهکارهای مناسب جهت این امر می باشد. مقداری زغال را خرد کرده و داخل یک پارچه تمیز قرار داده و برای چند ساعت درون کفشایتان بگذارید، چندین بار در هفته این کار را انجام دهید، از شر بوی بد کفش رها می شوید.

زغال

خرید کفش اداری زنانه

9-استفاده از ساقه اسطوخودوس

چند ساقه اسطوخودوس به همراه برگ های آن را درون کفش هایتان قرار دهید و چند ساعت داخل آن بماند، گیاه اسطوخودوس به دلیل خاصیت ضدباکتریایی و معطر بودن می تواند جهت این امر به شما کمک کند.

اسطوخودوس

10-استفاده از سیب زمینی خام جهت از بین بردن بوی بد کفش

جهت از بین بردن بوی بد کفش یک سیب زمینی کوچک را به دو قسمت تقسیم کنید و هر کدام را درون یکی از لنگه های کفش قرار دهید و اجازه دهید سیب زمینی ها 2 ساعت درون کفش ها باقی بمانند و بعد آن را خارج نمایید.

سیب زمینی

خرید کفش مردانه شیک

نکات مهم جهت جلوگیری از ایجاد بوی بد کفش:

-کفش هایتان را همیشه خشک و تمیز نگه دارید تا از رشد باکتریایی و ایجاد بوی بد جلوگیری شود.

– قبل از پوشیدن کفش حتما جوراب پوشیده باشید.

– قبل از پوشیدن جوراب پاها تمیز و کاملا خشک باشند.

– جوراب ها تمیز و از جنس مناسب (آنتی باکتریال) و جاذب الرطوبه باشند و از پوشیدن جوراب نایلونی پرهیز کنید.

– اگر به هر دلیلی کفش هایتان را بدون جوراب می پوشید، بر روی پاها یا داخل کفش ها کمی پودر تالک (پودر بچه) بپاشید تا از تعریق پا جلوگیری کند.

– سعی کنید جنس کفش هایتان از چرم یا برزنت باشند تا هوا در آن آزادانه عبور کند و مانع از تعریق پا شود.

-کفی کفش هایتان را بررسی کنید اگر آسیب دیده و قدیمی باشند آن را تعویض کنید. از کفی های جاذب الرطوبه و مخصوص از بین برنده بو کفش استفاده نمایید.

– سعی کنید 2 روز پشت سرهم یک کفش را نپوشید، اجازه دهید کفش ها بعد از استفاده استراحت کنند و هوا داخل آن جریان داشته باشد تا رطوبت آن از بین برود و خشک شود.

کفش تمیز

 خلاص شدن از شر بوی کفش یک گام مهم در حفظ بهداشت است. با این 10 روش که در بالا ذکر شد، می توانید به سرعت و به راحتی از شر کفش های بدبو خلاص شوید. می توانید تکنیک های مختلف را امتحان کنید. پاهای خود را شاداب نگه دارید و کفش ها را بدون بو نگه دارید، اعتماد به نفس کافی برای پوشیدن کفش های خود در هر موقعیت عمومی خواهید داشت!

با یرمآز یرماز باشید

شیک و آراسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه