یرمآز قدم به قدم باشماست.
شستن کفش ها با ماشین لباسشویی

شستن کفش ها در ماشین لباسشویی می تواند یک راه عالی و کارآمد برای تمیز کردن آنها باشد، به خصوص اگر کفش ها از مواد بادوام و قابل شستشو در ماشین لباسشویی ساخته شده باشند. این روش در مقایسه با شستن دست ها می تواند از زمان و تلاش شما صرفه جویی زیادی شود و همچنین در صورت انجام صحیح می تواند نتایج چشمگیری ارائه دهد. با این حال، رعایت برخی اقدامات احتیاطی قبل، حین و بعد از شستشو برای جلوگیری از آسیب رساندن به کفش و ماشین لباسشویی ضروری است. در اینجا چند نکته در مورد نحوه شستن کفش با ماشین لباسشویی آورده شده است.

خرید کتونی دخترانه شیک اسپرت

شستن کفش با لباسشویی

مراحل شستن کفش در ماشین لباسشویی

1- کفش مناسب را برای شستن انتخاب کنید.

همه کفش ها قابلیت شستشو با ماشین لباسشویی را ندارند. قبل از اینکه تصمیم بگیرید کفش های خود را در ماشین لباسشویی بیندازید، مطمئن شوید که از مواد قابل شستشو با ماشین لباسشویی مانند پارچه، کتان، نایلون یا پلی استر ساخته شده اند. اگر کفش‌های شما از چرم، جیر یا مواد ظریف دیگر ساخته شده‌اند، شستشوی دستی یا تمیز کردن حرفه‌ای می‌تواند گزینه بهتری باشد.

همچنین بررسی کنید که آیا کفش‌های شما دارای قطعات گشاد یا تزئیناتی هستند که ممکن است در طول شستشو آسیب ببینند یا جدا شوند. اگر بله، ممکن است بخواهید آنها را از قبل جدا کنید یا آنها را در یک کیسه لباسشویی مشبک قرار دهید تا از گره خوردن یا گم شدن آنها محافظت کنید.

کیسه توری برای شستن کفش

خرید کفش پاشنه بلند مجلسی زنانه شیک

2-از بین بردن لکه ها و بوها و آماده سازی کفش برای شستشو

قبل از شروع شستشو، ایده خوبی است که هرگونه لکه یا بو روی کفش خود را از قبل درمان کنید. می‌توانید از لکه ‌بر یا شوینده‌ای استفاده کنید که برای جنس کفش شما مناسب است. محصول را روی نواحی آسیب دیده بمالید و بگذارید چند دقیقه قبل از شستشو خیس بخورد.

همچنین می توانید مقداری جوش شیرین یا سرکه را به چرخه شستشو اضافه کنید تا به از بین بردن بو و خوشبو شدن کفش هایتان کمک کند.

اگر کفش مورد نظر اسپرت یا کتونی است، ابتدا بند کفش را از آن جدا کنید و کفی کفش را هم از داخل آن خارج کنید. بند کفش را جداگانه همراه با کفش هایتان داخل ماشین لباسشویی قرار دهید. بهتر است بند های کفش را داخل کیسه های مخصوص شستشو در ماشین یا یک کیسه توری قرار دهید. کفش را زیر شیر آب برده و تمامی گل و لای و سنگ ریزه چسبیده به کف کفش را با استفاده از یک برس یا مسواک از آن جدا کنید. وجود ریزترین سنگ ریزه و یا آشغال دیگری می تواند به ماشین لباسشویی شما آسیب وارد کند.

در این مرحله کفشی که بند آن و کفی و تمامی گل و لای و سنگریزه از آن جدا شده است و بو زدایی آن هم انجام شده را درون کیسه مخصوص شستشو کفش قرار دهید. برای اینکه کفش ها در داخل ماشین لباسشویی به این طرف و آن طرف پرتاب نشوند و به خود و ماشین آسیب نزنند آن را با یک لباس ضخیم بپیچید. لباس های کثیف خود را هم می توانید برای شستشو به همراه کفش درون ماشین قرار دهید.

تمیز کردن کفش

3-آماده سازی و تنظیم ماشین لباسشویی برای شستن کفش

مواد شوینده و خوشبو کننده مناسب را به ماشین خود اضافه کنید. شما نیاز به مواد شوینده تخصصی برای شستن کفش هایتان در ماشین ندارید. از همان مواد شوینده ای که برای شستن لباسهایتان استفاده می کنید برای این کار مناسب است. مقدار آن هم مثل شستشو لباس های معمولی شما می باشد از استفاده بیش از حد آن خودداری نمائید. پیشنهاد می شود از مایع لباسشویی به جای پودر لباسشویی استفاده کنید زیرا مواد پودری ممکن است داخل کفش تان بچسبد.

برای تنظیم ماشین لباسشویی دمای آب را بر روی درجه متوسط و یا سرد و زمان شستشو را بر روی زمان 45 دقیقه و دور ملایم قرار دهید. به طور کلی از برنامه شستشو ملایم استفاده کنید.

کفش پاشنه بلند بچه گانه خوشگل برای عروسی

4- خشک کردن صحیح کفش پس از اتمام شستشو

پس از اتمام چرخه شستشو، کفش های خود را از ماشین لباسشویی خارج کرده و اجازه دهید به طور طبیعی در هوای آزاد خشک شوند.از استفاده از خشک کن یا نور مستقیم خورشید خودداری کنید زیرا می توانند کفش های شما را چروک یا محو کنند.

بهترین راه خشک کردن کفش ها این است که آن را درون قالب کفش چوبی قرار دهید و در معرض هوای آزاد بگذارید تا بدون ایجاد چین و چروک و با حفظ شکل و فرم اولیه خشک شود. اگر نتوانستید قالب کفش تهیه کنید می توانید برای حفظ فرم کفش تان داخل آن را روزنامه قرار دهید و بعد آن را در معرض هوای آزاد قرار دهید. روزنامه رطوبت را جذب می کند و همچنین سبب می شود که کفش ها سریع تر خشک شوند. همچنین می‌توانید کفش‌های خود را در نزدیکی فن یا در مکانی با تهویه مناسب قرار دهید تا فرآیند خشک‌کردن سریع‌تر شود.

خرید کفش مجلسی زنانه پاشنه کوتاه شیک

تمیز کردن و شستن کفی کفش

حواستان باشد که بیشتر بوی بد کفش ناشی از کثیف شدن و بو گرفتن کفی کفش ها می باشد. برای از بین بردن بوی کفی، درون یک ظرف مقداری آب بریزید و کفی ها را در داخل آن قرار دهید. مقداری جوش شیرین را بر روی آنها بریزید. حداقل 12 ساعت کفی ها درون آب و جوش شیرین باقی بمانند تا بوی بد آنها گرفته شود. کفی ها را بعد از بو زدایی از محلول آب و جوش شیرین بیرون بیاورید و بعد با یک مسواک یا یک برس نرم تمیزشان کنید. سپس آن را با آب بشویید و در معرض هوای آزاد قرار دهید تا کاملا خشک شود. می توانید بعد از بو زدایی کفی، آن را با مواد شوینده لباس هم بشویید و تمیز کنید.

شستن و خشک کردن کفش

نباید های شستن کفش در ماشین لباسشویی

-برای شستن کفش از پودر ماشین لباسشویی استفاده نکنید. توصیه می شود از مایع لباسشویی استفاده کنید. پودر لباسشویی ممکن است داخل کفش بچسبد و از آن جدا نشود. همچنین از مواد سفید کننده یا مواد شیمیایی قوی برای شستن کفش ها استفاده نکنید.

-ماشین لباسشویی برای شستن هر کفشی مناسب نمی باشد. کفش های چرم و جیر بسیار حساس هستند و به هیچ عنوان از ماشین لباسشویی برای شستن آنها استفاده نکنید. از شستن کفش اسکیت درون ماشین لباسشویی جدا خودداری نمائید. کفش های سنگینی مثل کفش بسکتبال هم به درب و دیواره ماشین لباسشویی آسیب وارد می کند. به طور کلی کفش های ساخته شده از موادی مانند چرم، جیر و وینیل نباید برای شستن درون ماشین لباسشویی قرار بگیرند. خواندن دفترچه راهنما یا برچسب روی کفش می تواند به شما اطمینان دهد که قابل شستن در ماشین لباسشویی هستند یا خیر.

صندل زنانه شیک مجلسی

چند نکته:

-از پوشیدن کفش های نم دار و خیس خودداری نمائید. مطمئن شوید که داخل کفش کاملا خشک شده باشد. حداقل 24 ساعت برای خشک شدن داخل کفش به آن زمان دهید. بعد از خشک شدن کامل کفش، کفی تمیز و خشک شده را داخل آن قرار دهید و بندهای تمیز و خشک شده را هم بر روی کفش ببندید و آن را بپوشید و لذت ببرید.

-شستن کفش با ماشین لباسشویی ممکن است سبب شود که میکروب ها درون ماشین باقی بمانند و بعد به لباس هایتان منتقل شوند. بهتر است بعد از شستن کفش، ماشین لباسشویی را ضدعفونی کنید.

در نهایت، برای افزایش طول عمر و ظاهر کفش‌هایتان، نگهداری منظم از آن‌ها مهم است. این شامل پاک کردن هر گونه کثیفی پس از هر بار استفاده، نگهداری آنها در مکانی خشک و تمیز و از بین بردن هر گونه لکه یا بو در اسرع وقت است.

با رعایت این نکات می توانید بدون آسیب رساندن به کفش یا ماشین لباسشویی خود از کفش های تمیز و تازه لذت ببرید. کفش نو مبارک!

پوشیدن کفش تمیز

با یرمآز یرماز باشید

شیک و آراسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه